www.trm.dk bruger cookies for at udarbejde statistik over anvendelsen af sitet. Du kan altid slette cookies fra www.trm.dk igen.  Læs mere om cookies her.

Metrostationer

Med Metroens nye linje bliver næste generation af metrostationer skabt.

Nørrebro StationPå Nørrebro Station vil passagererne kunne skifte til S-tog. Illustration: Metroselskabet/Cenario

Ligesom stationer på den nuværende metro vil Cityringen også være den underjordiske stationstype med store åbne rum og den nemme adgang fra gade og til perron. Med denne stationstype er det ligeledes muligt at indarbejde dagslys i de underjordiske stations-rum, hvilket er blevet et særligt kendetegn for den københavnske Metro.

Når Cityringen er klar, kan passagerer skifte til den eksisterende metro på stationerne Kongens Nytorv og Frederiksberg. Derudover kan passagerer skifte til bl.a. regionaltog og S-tog på Københavns Hovedbanegård og Østerport og til S-tog på Nørrebro Station.

Når Cityringen står færdig, vil man kunne komme fra eksempelvis Nørrebros Runddel til Enghave Plads på syv minutter, fra Nørrebro Station til Trianglen på seks minutter eller fra Poul Henningsens Plads til Rådhuspladsen på 8 minutter. Hermed vil Cityringen skabe god kollektiv forbindelse på tværs i de indre bydele.