Gå til hovedindhold

Forbedret service og effektivitet i Statens Bilinspektion

Indhold

    Efter et par drøje år både for Statens Bilinspektion og dens kunder
    sker der nu betydelige forbedringer i Bilinspektionens service og
    effektivitet.

    Ventetiderne for periodiske syn er allerede blevet kortere. Hertil
    kommer, at Statens Bilinspektion har udarbejdet en ny handlingsplan
    som grundlag for Bilinspektionens videre arbejde med at forbedre
    servicen og effektiviteten.

    Der indgår blandt andet yderligere udvidede åbningstider og lettere
    adgang til at reservere tid til syn over voice response og via
    internettet. Udvidet åbningstid betyder, at der foretages flere syn i
    Bilinspektionens egne synshaller og færre pladssyn.

    Der arbejdes endvidere på at gøre hele betalingssystemet mere
    brugervenligt.

    -Jeg er meget tilfreds med, at der nu ligger et godt grundlag for at
    gøre Bilinspektionen til en dynamisk virksomhed med et godt image hos
    kunderne. Jeg ser samtidig handlingsplanen som udtryk for personalets
    opbakning til at få gjort Bilinspektionen til en effektiv og
    serviceorienteret virksomhed, siger trafikminister Jacob Buksti.

    Folketinget har netop vedtaget et aktstykke, som betyder, at
    Bilinspektionen får de fornødne økonomiske ressourcer til at arbejde
    videre med de initiativer, som handlingsplanen indeholder.