Passagererne er tilfredse med Bornholmerfærgen
Den halvårlige kundetilfredshedsmåling på færgen til Bornholm viser, at passagererne generelt er tilfredse med færgebetjeningen.
Molslinjen driver færgelinjerne til Bornholm, både fra Ystad og Køge, og hvert halve år gennemføres en kundetilfredshedsmåling som en del af Molslinjens kontrakt med staten. Henover sommeren er passagererne på de to færgelinjer blevet spurgt til blandt andet betjening, rengøring og adgang til færgen, og færgens brugere kvitterer med stor tilfredshed med færgeruterne.
- Færgebetjeningen til og fra Bornholm er vigtig, og det er af afgørende betydning, at brugerne er tilfredse med denne. Derfor glæder det mig, at passagertilfredsheden er høj, siger transportminister Thomas Danielsen.
I perioden fra den 2. juli til den 2. august 2024 har Analyse Danmark gennemført en kundetilfredshedsmåling for højsæsonen 2024 for Molslinjens færgebetjening af Bornholm.
Kundetilfredshedsmålingen omfatter de passagerer, der har rejst med Molslinjen på enten Ystad- eller Køgeruten i perioden 1. juli - 31. juli 2024. Spørgsmålene er blevet besvaret ud fra følgende 5-punktskala: Meget utilfreds (1), Utilfreds (2), Hverken/eller (3), Tilfreds (4), Meget tilfreds (5). Bornholmerfærgerne ligger på alle parametre på 4 eller over.
Kategori |
Score højsæson 2024 |
Færgerejsen alt i alt | 4,3 |
Personlig betjening | 4,2 |
Rengøring og vedligeholdelse | 4,1 |
Færgen og adgang til færgen | 4 |
Information og billetkøb | 4,1 |